Sidor

tisdag, februari 6

Trasselsudd

Igår kväll hade jag världens kreativitet. Längtade tills barnen hade lagt sig så ja kunde sy upp klänningar tillen som är intresserad av olika modeller. Satte mig tillrätta och skulle börja sy med min älskade pfaff covestyle. Där tog det tvärstopp. Han ville inte som jag. trådarna gick av eller så korvade sig bara. Efter ett antal försök med kram ar och snälla ord så gav jag upp. Kan man bli mer frustrerad. Idag ringde jag min sykille och berättade vad som var galet, han bad mig byta nålar. De kan ha blivit slitna, har provat med det. Hela slutade med att min ägodel måste in på lite kärlekssmörj. Har inte tid med detta. Och inte lust för den delen.


Så igårkväll tog jag fram mitt andra sockgarn från Opal och började sticka ett par till mig själv.




Det är inte lika tunt och skönt att sticka i som Feeling. Kul är det i alla fall att sticka med garn som randar sig själv. Slipper att tänka, bara att sticka.

Inga kommentarer: