Sidor

torsdag, februari 1

Mössa 1


Så här blev då mössan. Mönstret tackar jag Effy för. Hon har massa fint. Dock blev den lite väl liten. Använde stickor 3 och ökade antalet maskor, men blev ändå för liten till min lilla grabb. Dottern blev superglad för nu fick hennes älskade Lisabeth en mössa. Det är fortfarande garn över så jag ska göra en till, större stickor och flera maskor. Håller tummarna för denna gång.
Igår såg jag "Timmarna" på tv. Har inte sett den innan och gud vad fina kläder Nicole har i filmen. Hennes fina klänningar, speciellt den hon har på sig då hon vandrar iväg till tåget. Ni som inte har sett filmen se den. Helt underbar film. Själv har jag ratat den då den gick på bio, sa hela tiden att det inte var något för mig.
Min vännina ringde igår och sa att den skulle gå. Så när jag ändå satt i soffan o skissade på nya plagg så slog jag på tv:n. Vilken tur. Jag vill ha Nicoles klänning.
Skissar nu på några klänningar till lite äldre flickor 2-5år. Tur man har en 3-åring som säger "den var ful", "den gillar inte jag", "denna vill jag ha". Det brukar bli en blandning av vad hon tycker och jag vill.

Inga kommentarer: