Sidor

söndag, augusti 29

Pingvintröja


Jag har provsytt en tröja från ett av alla mönster jag har på jobbet. Vi har en hel Billy hylla proppad med klädmönster. Ingen av de andra skolor jag har arbetat på har så mycket klädmönster som denna. Helt underbart. Det blir lite roligare för eleverna att sy kläder då inte alla mönster är från stenåldern. Jag fick helt enkelt provsy detta mönster då många elever ville ha en pösig tröja som är tajt ner till. Tröjan kan sys både i trikå och som i detta fall ett vävt tyg. Tror nog att den kommer att gå hem. Måste bara se till att ändra mudden i halsen, tycker att den blev lite väl bred.

2 kommentarer:

Miiaoo sa...

Den ser ut som tröja/tunika som jag har i huvudet just nu. Ska bara köpa hem marinblå muddväv så kan jag sy den också. Är den båtringad eller rund när den sitter på??

Majtjho sa...

Nej men så roligt! Den är båtringad, men är nog enkel att ändra till rund hals om man vill det.