Sidor

fredag, augusti 17

Snart dags.

Det har blivit en bunt näsduksförvaringar till. Alltid lika roligt att göra något nytt. Nu får man bara hoppas att man får sålt några i helgen. För glöm ej nu komma förbi på Skomakaregatan imorgon lördag och på söndag. Jag står där mellan 11-01.




Knåpade även ihop några napphållare. Dessa fungerar endast till nappar med ring. Måste hitta en lösning till de andra napparna. Lite svårt att hitta enbrat gummiringarna.




Några napphållare är i spets, vilket jag är väldigt förtjust i. Både i virkat och knypplat förmat. Har en bunt spets från min mormor och gammelmormor men den vågar jag inte klippa sönder. Dessa här är fyndade på Myrorna för nästan ingenting. Efter lite tvättning så var de som nya.


Givetvis har jag gjort lite nya flickor till i helgen. Finns en hög som väntar fyllning och pingla. Sen är de redo för nya hem.

3 kommentarer:

Jes sa...

Vilka fina näsdukspåsar, bra ide´ och dockorna va ju jätte söta.

Majtjho sa...

Visst är det en fiffig idé. Jag imponerade på en mamma idag då hennes dotter behövde en bit papper och vips tog jag fram min förvaring. Mamman köpte en!

Gekko sa...

Vad mycket fint du har! Vilket Malmösug jag får nu!!! Ska förhoppningsvis dit i mitten av september men du står väl inte och säljer då? Jag får ju gå till Uni eller nåt.