Sidor

måndag, oktober 1

Hätta med broderi.

Jag har broderat lite, en uggla. Det är verligen roligt att brodera. Är avkopplande men även beroende framkallande. En annan som också har broderat lite är denna tjej. Jag tog mitt broderi och sydde en liten hätta. Den är fleece fodrad och passar perfekt i snålblåsten som har dragit in med stormsteg i skåne.

På tal om blåst så blåser det enormt mycket på Gotland som för övrigt en elev till mig inte trodde tillhörde Sverige. Gud vad jag skrattade. Det var en kväll i veckan som hon besökte mig. Under middagen kom vi att prata om Gotland och att min man är där ifrån. Hon frågade helt seriöst " När kom han till Sverige? ". Kan fortfarande skratta när jag ser henne i korridoren. Snälla jag undrade om inte hon hade haft geografi, hon svarade glatt att hon nog var sjuk den dagen!!!! Om ni undrar hur gammal hon är så går hon i högstadiet. Hon är för go.





14 kommentarer:

Anonym sa...

Men oj...helt underbar. En sån vill vår lillasyster ha!!

Jes sa...

Vilken bedårande liten hätta :)

Annika sa...

Vad fint! Och tack för länken!

Anonym sa...

Vilken härlig uggla så fint ihop med färgen på hättan. Kan man få beställa en?
/Klockarbarn

Majtjho sa...

Tack så mycket. Det är klart att man kan få beställa en hätta.

p.lu.to sa...

Åh så fin! Önskar nästan att man hade en liten bebistjej bara för att få använda en sån fin!

/Lento

Thea sa...

Jättetuff! Vad duktigt du är på att brodera. Är det jeanstyg? Har du designat mönstret själv också?

Thea sa...

Förresten - helt hysteriskt med Gotlandshistorien!!

Klockarbarn sa...

Då vill jag göra det. Beställa alltså. Ska jag ta ett mått på ungens huvud eller hur vill du veta storlek?

florin design sa...

Sjukt snyggt broderi!!!!!!!

Jag hjärta ugglor = sant

jag slänger iväg ett mail till dig förresten....

Majtjho sa...

thea: Det är ett brunt bomullstwill, sen har jag broderat med entrådig moulinegarn. Pilligt men roligt. Jag har ritat ugglan själv, har haft många ugglor som inspiration.

Florin: Jag har också e liten förkärlek till ugglor, egentligen alla fåglar. Kan tvinga mannen stanna bilen ibland när vi är ute och kör om jag får nys på något stort.

Botilda sa...

Superfin! Får jag härma Klockarbarn och beställa en jag med? Orkar du? Hinner du? Vill du?

Majtjho sa...

Botilda: Det går så bra så. Du kanske kan skicka iväg ett mail till mig.

Botilda sa...

Jag mejlade dig i mitten av förra veckan. Hoppas att det inte kommit bort.