Sidor

måndag, juni 18

Tonårstrots och mundiarré

Min dotter har tonårstrots, hon fyller fyra i september. Detta bådar inte gott inför framtiden. Hon lyssnar inte, stoppar fingrarna i öronen och säger " jag hör dig inte", smäller i dörrarna, tycker allt är pest och pina. När hon leker med sin nyfunna vän I och de blir lite osams faller hela hennes liv ihop och hon börjar gråta. Hon är väldigt känslig min lilla M. Och i all denna kaos finns min lilla kille och bara tittar storögt och undrar vem hon är. Inte nog med det vilda temprament donnan ligger inne med så har hon även drabbats av mundiarré. Det är väldigt JOBBIGT! Jag tror jag har fått sår i öronen av allt prat!

Fast det är bättre med lite liv än inget alls.



Men i detta kaos får jag ändå gjort lite saker, som tex mina skor som jag inte kan slita mig från. Det är så kul. Håller på att fila på mina japanska mönster vilket går lite sisådär. Har inte riktigt kommit underfull med hur mkt de måste förstoras upp. Men det ger sig nog. Så tills dess håller jag mig till det jag kan.



Solhatten är sydd i samma tyg som skorna, har även klipp till en kjol till dottern. Hon behöver lite nya sommarkläder. Får se om vi behåller den matchande solhatten. Tyvärr var detta en väldigt liten bit tyg/duk, tycker om färgerna. Det får bli sommaren uppdrag, finna en ny bit.

5 kommentarer:

florin design sa...

Hemma hos oss bor en bubblande 2,5-åring som jag hålle rpå att få spader på vissa dagar!!! Han är ju inte tyst i ens en sekund och det ÄR jobbigt!!!!

Hatten blev kanon fin och jag tycker den ska stanan hos din dotter!

Klockarbarn sa...

JA, behåll hatten - ursöt och vilka skor sen...

Jag vet vad du menar med babblande småbarn. Min 2,5 åring har pratat/låtit sen hon kunde göra ljud ifrån sig. Först var det högljudda dadada, gurglande söta bebisljud som snabbt steg i volym och blev mindre gulliga. Numera är det prat och sång HELA tiden. Som svärföräldrarna en gång sa när de besökte oss:
-Hon är så pratig och rolig. Efter en halvtimme sa de:
-Det är klart att det kan bli lite mycket efter ett tag *lite ansträngt sagt*.
Vad ska vi tycka då som är med henne hela dagarna. Jag har inga tips men...man får trösta sina trötta öron med att barn som pratar, läser sagor högt för sig själv och sjunger konstant troligen inte är olyckliga barn. Dessutom så hör man ju var de är...;-)

Majtjho sa...

Det är så snat så, bättre lite ljud än inget alls. Men ibland blir man bara så trött.....

Kul att ni gillade hatten. Vi får se vad pratkvarnen tycker om den.

fingerspitz sa...

Undbar tygbit du hittat. Skorna blev ju hur söta som helst, önskar att jag hade tålamod att sy såna där...

Jes sa...

Underbart tyg i hatten, har du ritat mönstret själv?