Sidor

söndag, mars 7

Tänk om jag hade...

... en liten liten apa. Vad folket skulle stå och gapa, umpa umpa fallerallela. Så gick dottern runt och sjöng när vi hittade en liten apa uppe i lampan. Vilken buse.



En sockersöt liten apa har fötts i vårat hus. Hon är väldigt busig. Hon gillar att hänga i lampan ovanför soffan. Mest kanske för att hon har superkoll på oss då i slökollar på tv.


Vet inte riktigt vad hon ska heta, men så länge kallas hon något som det påhittiga apis.

Apis vill gärna kika i min plåtlåda. Där har jag mitt pågående virkprojekt. Hon kanske letar efter en vän. Hon känner sig lite ensam.



Locket var lite tungt för henne så hon fick ta huvudet till hjälp. Inte hittade hon en vän i lådan. Lika glad var hon i alla fall. Hon fick ju avsluta kvällen i soffan med oss andra då vi kollade på melodifestivalen.


Den snygga lampan har jag fått av lillsyrran och plåtlådan är från min mormor.



Inga kommentarer: