Sidor

tisdag, mars 30

Fjädrar och en mössa.

Idag har det varit en solig och fin vårdag i skåneland, även om det har blåst var det kanonfin. Jag och barnen har påsklov och jag är som i vanlig ordning sjuk. Jag brukar hålla mig frisk under terminen men så fort jag får lov blir jag lite halvkass. Just nu är det halsont och grym huvudvärk.

Men man pillrar i sig lite tabletter och mår bra för stunden. Just den stunden gick vi ut i solen. Dottern och jag pimpade vår trollhassel med lite fjädrar nu till helgen. Mycke tjusigt.


Var tvungen att visa er lite livebilder på våren här nere i söder. Man märker så tydligt hur avlångt vårt land är när andra bloggar om hur de får mer snö medans vi här nere har grymma vårtecken. Mina fina vita krokusar blommar och vi börjar ana rabarberplantan. Längatar till en god pajbit med vaniljsås.


Medans jag satt och gottade mig i solen passade jag på att virka en ny mössa till dottern. Hon klagade att hennes andra började bli lite kort. Den är inte alls kort utan hon vill helt enkelt ha en ny. Blev av med lite restgarnen vilket är bra. Vill köpa lite nytt men har lovat mig själv att göra av med en del först.



Nu ska jag passa på att spela lite tvspel medan mannen är och tränar och ungarna sover. Jag har köpt mig ett eget spel, Heavy Rain och är totalt såld. Har alltid gillat att spela tvspel men har inte hittat något som passar mig. Man kan ju inte alltid spela Super Mario.

Inga kommentarer: