Sidor

lördag, mars 6

Blommigt värre!


Det har blivit ännu en tunika till mig själv. Den förra var enfärgad och nu behöver jag lite färg och blommor. Tyget är secondhand. Tyvärr ser man inte färgerna så bra på bilden, men de är verkligen klara och fina. Jag gillar denna modell väldigt mycket. Enkel att göra och passar perfa till tjats och jeans om man vill det. Ska nog göra mig en variant utan ärmar och lite längre får den nog vara om man ska ha den som klänning.

Idag skiner solen och jag ska hämta ett tyg som jag har budat på tradera. Jag som har hängt på tradera länge tycker att det är sjuka summer som läggs ut på tyger. Tacka vet jag förr då man fyndade tyg till max 50 spänn. Nu blir det lite dyrare och det var länge sedan jag köpte därifrån men ibland så gör man kap. Jag har tänkt flera gånger att jag skulle lägga ut lite tyger på tradera men så kommer en inre röst och säger "nej, det kommer jag nog snart använda". Så kan det gå då man gillar tyg.

Inga kommentarer: