Sidor

måndag, november 19

Problem...

Blir så arg, verkligen jätte arg. Mest frustrerad. Min overlock är helt knäpp. Den syr skitdåligt. Fula hoppstygn och kedjesömen blir slapp. Har provar allt, bytt nålar, trätt om maskinen, rengjort den, ändrat trådspänningarna hit och dit men inget funkar. Har inte tid med sånt nu. Kan sy ena sidan på brallan men sedan blir det knas igen. Vad ska man göra????
Funderar på att lämna in den för renovering, men den är inte knappt ett år. Jag syr förvisso väldigt mkt på den men det ska ju inte vara några problem. Jag blir så irri.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har precis haft samma problem, och det visade sig att jag hade 2 olika nålar... Ett litet tips.. :)
//Annika

Anonym sa...

Jag förstår dig....finns inget värre än när maskinerna krånglar...man kan bli tokig för mindre!!!
jag hoppas att du såg min kommentar som jag skrev i förra veckan...i inlägget "hemlisfrågor"...där jag tackade för att jag fått hedern att vara "veckans blogg" härinne hos dig!
Hoppas att du får ordning på din maskin....

Majtjho sa...

Har nu bytat nålarna och det har inte hjålpt, maskinen får nog in på smörjning. Suck.

Clara: Jag såg att du tackade och bugade. Du har ju en underbar blogg. Fina bilder och små mysiga tips. Det är klart att man vill dela med sig av din blogg till andra.

Katarina sa...

Hej och tack för ditt märkessvar på min blogg!

Om maskinen inte är ett år ens så gäller väl garantin?? Och har du tur då kanske du kan få en lånemaskin under tiden dom fixar din när du har företag och allt?

Lycka till!