Sidor

tisdag, april 27

Vårmössor.

Gårdagens Vabdag i solsken resulterade i två nya vårmössor till kidsen. Lillkillen hade en släng av feber i söndags så vi tillbringade gårdagen som sagt var hemma. Inte mig emot då det var solsken och varmt. Efter att ha suttit en stund i soffan och slökollat på "Bolli" kände både jag och barnen oss nöja på att sitta inne och häcka. De ville så gärna visa sina trixs på sina små sparkcyklar, så jag tog med mig garn och en virknål ut och blev publik. Dock sittande på en pytteliten stol så arbetsställningen var inte den bekvämaste.


Kanske inte så könsneutrala mössor, men när det ska matcha jackor och de ska få ha lite att säga till om så blir det som det blir. Det ser ut som om det är grått och vitt, men det är icke vitt utan ljusljus rosa. Båda blev väldigt nöjda. Göttmos!
Jag måste bara tacka för alla finfina kommentarer jag får av er läsare. Jag blir jätteglad och det ger mig lust att fortsätta att visa er vad jag pysslar med. Jag måste se till att belöna er på något sätt. Kanske en liten tävling? Det verkar vara poppis i dessa tider. Men vad som blir priset, det har jag ingen koll på just nu. Hm, kanske har ni några tips.

3 kommentarer:

Maria sa...

Det var snabbt jobbat och fint blev det. Skönt att kunna sitta ute i solen och fixa med det...

Anonym sa...

Gud vad söta och fina dom var ! Jag ifrån Malmö. Ha det gott.

Majtjho sa...

Jo, ibland går det i 170. Virka mössor är inte så svårt. Bara fasta maskor med lite ökningar här och var.