Sidor

torsdag, april 1

Lite virkat och sytt.

Min dotter blev väldigt glad för sin topp, eller tja det skulle inte bli en topp. Hon menade på att det var just en sån här topp hon ville ha till sommaren. Kanske lite väl kort tycker jag.


Hon sprang omkring och dansade i sin "nya topp" och var väldigt nöjd. Jag hade andra planer vilket jag fortsatte med. Jag köpte för ett tag sedan ett supersött småblommigt tyg på SoS som jag visste skulle passa perfekt till min idé.



Sagt och gjort, jag snodde dotterns nya topp och sydde fast kjoledelen på den. Så fick det bli med min idé. Virkad överdel och nederdelen i tyg. Jag är väldigt nöjd och har redan påbörjat änne en variant.


Sen måste jag komma på något fint att göra till en liten gosse som kom till världen idag. Grattis S och K. Lilla I som har blivit storasyster, inte illa det.





5 kommentarer:

Anonym sa...

Klänningen blev jättefin tycker jag från Malmö.

Hello sa...

Den gjorde sig helt klart bättre som klänningsöverdel än som topp :)

Majtjho sa...

Visst gjorde den det. Ibland undrar man vad det är för tankeverksamhet i en 6åring. Fast det är det som är tjusningen med dessa små barn.
Kul att ni gillade den.

K sa...

Tack så mycket för grattis hälsningarna!

Majtjho sa...

K: Det var så lite, hoppas att ni alla mår bra. Vi får komma och hälsa på er när vi inte är lika förkylda. Kram på er!