Sidor

söndag, januari 24

Mormorsskit!

Kan man bli mer irri då man upptäcker att man har gjort fel. När jag höll på att sy ihop rutorna till filten så ser jag till min stora fasa att det är två nyanser brunt. Börjar säga fula ord lite väl högt så mannen undrar i panik vad som har hänt. Han förstod inte alls mig. Han såg bara brunt, det ser man inte skillnad på. Kanske inte du men jag!
Så det var bara till att repa upp det bruna och börja om. Så nu förstår jag varför det är så viktigt att inhandla alla nystan samtidigt. Samma nummer men ack så olika.



Är inte mycket kvar, filten ska bli klar i veckan. Har så mycke annat jag vill göra men filten ska bli klar först. Ska ta en paus från rutorna sen, en liten stund i alla fall. Har en till på väntelistan. Den andra blev väl mottagen.

4 kommentarer:

Hello sa...

Åh fy så irriterande! Men så fin den kommer bli sen! Ljusblått är så fint till brunt!

malin sa...

Jag förstår irritationen! Varje gång jag ser en mormorsrutefilt så vill jag göra en egen, men jag kommer aldrig till skott! Vilken sorts garn använder du?

Majtjho sa...

Hello: Jag gillar också den ljusblå mot den bruna. Funderar på att virka några varv med de blå färgerna runt filten sen, men vi får se.

malin: Vågar du verkligen börja? Det är lätt att bli beroende. Till denna filten använder jag ett bomullsgarn från Stoff o stil. Men det funkar med vilket garn som helst. Gillar mer lite ulliga garner då de blir tjockare och gosiga.

IA Nyckelpiga sa...

Det ár sant, man blir beroende av mormorsrutor, ja, överhuvudtaget av att virka!