Sidor

lördag, maj 12

i kväll gäller det....eller nått.

Jag har varit extremt dålig på att uppdatera denna veckan, men helt ärligt så har jag inte orkat. Skäms lite. Under tiden kan ni titta på lite nya solhattar.

Måste först tacka min hemlis för det finfina paketet. Super fina strumpstickor i BAMBU. Så nu kan mamma få tillbaka sina 2,5 or. Sen fick jag superfint lila garn till ett par sockor.

Har idag haft fullt upp den tillklippning av 15 shorts och 20 klänningar. Det ska bli så kul att få börja sy nu. Tycker att det är så tråkigt med saxbiten. Gillar mina symaskiner mer. De är kläder som ska följa med till Merkdo nästa söndag. Jag hoppas att det inte regnar eftersom vi kommer att vara utomhus.

Jag var på loppis förra helgen som jag skrev om, då jag inte fyndade, men det hade min vän K gjort till mig. Superfina tyger. Jag visste inte vad jag skulle ta vägen. Två stora fina, nästan oanvända påslakan som jag har försökt buda hem på tradera men inte lyckats med hade hon hittat dem. Blir man inte bara så superduperglad. Som tack för allt så blir det en litten klänning till hennes lilla dotter, som för övrigt valde tyg själv.

Nej, nu ska jag ladda inför en kväll med The Ark som bakgrundsljud till symaskinens smatter.
Ha det gott.

3 kommentarer:

florin design sa...

Åh, vad roligt att få se lite nytt!!! Jag vet inrte hur många gånger jag kiakt in den senaste veckan... Jätte snugga solhattar!!!!

Klockarbarn sa...

Vad fina de är. Gillar särskilt den stormönstrade...

Majtjho sa...

Tack snälla ni. Håller på att sy för fullt.