Sidor

torsdag, juni 21

Vad kostar dessa????

Jag har ett litet bekymmer, jag vet inte vad jag ska ta för dessa skorna. Mina virkade små skor kostar 80:- och det betalar folk utan att tveka. Min man brukar säga " vad hade du kunnat betala för dem", men det funkar inte riktigt på mig. Gillar jag något köper jag det, sen får det kosta vad det vill. Inte alltid så bra för min tunna plånbok.

Men vad tycker ni jag kan sälja dessa små skor för???? Ska jag ta samma pris (80 pix) eller mer/mindre????





11 kommentarer:

Dödergök sa...

Dom är så söta dina skor! Jag tycker inte att du ska ta mindre än 80 kr iaf, hade jag en bäbis skulle jag lätt som en plätt betala det!

Carolina sa...

Svårt det där med att ta betalt. Jag tycker att 80 kr för de virkade lät billigt. Men samma pris låter väl OK.

Lina sa...

Instämmer med Carolina, 80 kr låter lite billigt, men jag antar att det är svårt att höja när man har tagit 80 kr för stickade som egentligen tar längre tid (eller? stickar ju inte själv...så jag vet inte) en hundring är ju jämnt och bra annars!

Annika sa...

Jag tycker också att 80 är alldeles för billigt för både de sydda och de virkade. Jag skulle lätt betala det dubbla för att köpa sådana och ge bort i present.

Anki på sytt/vurm sa...

Dom är otroligt fina, 80kr är alldeles för billigt.
Jag tycker nog du kan ta det dubbla, utan tvekan.
Jag skulle gärna betala det :)

Klockarbarn sa...

Jag har tagit 100 kr för mina stickade och sen maskintovade tofflor och det har varit "kompispris". Skulle jag ta beställning eller sälja på marknad skulle jag vilja ha 120-140.
Det tycker jag att du också kan ta.

Claraready sa...

Så fina skor!
Hade jag sett dem på marknaden hade jag betalt absolut det dubbla.
Men hade de kostat 80 hade jag varit superglad.
Vilket fynd!

josephine sa...

Hoppas det gick bra på Merkado idag. Planerat att gå dit idag, men det blev Tosselilla och ett bränt fejs i stället. Men kul var det. Trodde inte det, men faktiskt. Hoppas du tog mycket mer än 80 för det var de sydda små skorna absolut värda.
Själv virkar jag en liknande modell som dina virkade till min kompis som fått barn. Så söta!
Nästa gång SKA jag på Merkado. Och nästa helg är det barnloppis. Tjiho!

Majtjho sa...

Jag tog faktiskt 100:- för dem. Fick sålt några skor så det var kul. Roligt att ni gillar dem och kommer med tips. Det uppskattas alltid.

Fiffiluren sa...

Kul att du fick dem sålda. jag hade nog gett 120 för dem, där tror jag att min gräns går för söta skor. :-) Har du gjort mönstret själv? Jag har inte tänkt på att jag kan göra skor själv - kanske för att Fiffiluren inte kommit in i sko-åldern ännu :-)

Anonym sa...

Jag tycker att 80 för de virkade är alldeles för lite, jag skulle betala minst 150, och jag är fattig! Samma för de sydda som ju är såå söta! Det är jättesvårt att ta betalt för grejer man gjort, men man kan försöka lura sig själv genom att tänka att man ska sälja dom för någon annan, alltså att nån kompis har gjort dom och du bara ska sälja dom och din kompis behöver pengar. Hur mycket skulle du ta då?