Sidor

fredag, januari 19

Strumpor!!!


Blev igår kväll klar med lite kläder bla en liten omlottklänning med kort ärm. Tänkte att man kanske kunde sy en gul tröja att ha under den så man kan köpa ett litet sett. Tyget är från 70-talet och i kanon fint skick. Dvs aldrig använt. Jag blir så glad då jag får hem ett sånt här fint tyg eller om jag hittar ett under mina små "hitta" utflykter.

Idag har jag beställt sockgarn härifrån. Det ska bli spännande, har aldrig handlat garn via nätet innan. Lite som en julklapp, man vet inte vad man får. Har inte heller stickat strumpor innan.
Har så mkt jag vill sticka, men jag får hejda mig eftersom jag har en hel del att göra klart. Men sen ska det stickas strumpor. Väntar även på att dessa ska komma in på lager.
Har även tagit kort på mina kläder, funderar lite på att lägga ut vissa på tradera. Har sett att en del gör säljer sina kläder där. Ska som sagt sälja den 28:e på merkado. Får se hur det går då. Kanske ska vänta med att lägga ut några på tradera. Man vet aldrig hur det kommer att gå. Blir i allafall alltid glad när det säljs något. Tror dock tyvärr att inte köparna finns där på samma sätt som under julmarknaderna (då gick det kanon), men det är alltid kul med marknader.


2 kommentarer:

Kajsa Bergman Fällén sa...

Hej hej, det ser ut som dina kläder är jättefina. Jag tycker definitivt att du ska lägga ut lite på Tradera :-))). Lycka till med ditt nya klädmärke, jag kommer följa dig med spänning!

Majtjho sa...

Tack så mkt. Har funderat på att slänga iväg några auktioner på måndag. Säljer ju på merkado på söndag.