Sidor

lördag, mars 31

Hemlisfrågorna

Jag bestämde mig i sista stund att prova på hemlis. Så här kommer mina svar.


1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Jag gillar garner i ull, bomull och lin.

2. Vilka är dina favoritfärger?

Just nu gillar jag rött, senapsgult, grönt och alltid lila och svart.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

Marinblått är inget för mig.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Har inte provat rundstickor eller stickor av trä. Så jag får säga strumpstickor i metall. Kan gärna tänka mig prova strumpstickor i trä.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Har kunnat sticka länge men inte gjort det så mkt, förutom i lektionsyfte. Det är inte förrän för ca 1 år sedan jag började så smått till mig själv. Är tyvärr inte alltför duktig, vill kunna mer än vad jag kan.

6. Dricker du kaffe? Te?

Dricker både och. Mest te.

7. Är du allergisk mot något?

Nope.

8. Vilken slags musik tycker du om?

Lyssnar nu mest på svenska musiker så som Magnus Tingsek, Salem Al Fakir, Helena Josefsson, Laleh, Lars Winnerbäck mfl.

9. Favoritgodis?

Borde inte äta, men gillar Marabou´s 70% choklad

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

Jag syr och syr och lite mer sy. Gillar även att virka. Vill gärna kunna mer amigurumi.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

Stickar mest strumpor, pulsvärmare och vantar.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?

Nope.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

Vill gärna virka ett överkast till vår säng. Jobbigt, jobbigt. Har inte ens börjat...

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

Ja, jag använder pulsvärmare. Mitt mått är 16cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Japp.

16. Stickar du sockor?

Yesbox.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

Har stl 39. 25cm lång och 23,5 cm tjock

18. När fyller du år?

I början av juli.

19. Stickar du med pärlor?

Yes.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

Är en allätare. Läser det mesta. Kanske mest deckare.

1 kommentar:

Botilda sa...

Ska bli så spännande att se vad du får av din hemliga vän. Jag antar att du inte kan lägga ut det du själv skickar här, i alla fall inte förrän efteråt.