Sidor

torsdag, mars 15

Hem ljuva hem!


Så har man kommit hem från STORA STADEN. Har haft det sjukt kul. Drack rödvin och snackade skit. Var även och såg Timbuktu i lördags. Lite skumt att en skåning åker till Sthlm för att höra en skåning sjunga. Men han är grymt bra, men man är ju en riktig skåning och älskar nästan allt som har med skåne att göra. Var även ute på lite tygjakt men den var inte så lyckad. Är lite för snål. Kom hem med lite tyg i alla fall. Det är så skönt att vara hemma igen, hos mina barn och min man. Borta bra men hemma absolut bäst!
Kom hem i söndags men har tillbringat all tid i trädgården. Har varit så kanonfint väder, ville inte sitta inne. Har rensat lite ogräs och klippt äppleträdet. Men idag är det lite sämre så jag tänkte vara produktiv. Vi får se hur det går med det. Har lite att göra idag. Måste göra fler Torild´s och sy lite klänningar. Den 1:a April är det dags igen för Merkado. Så ni som har vägarna förbi och vill kika på massor av fint kom förbi mellan 13:00 - 18:00.

2 kommentarer:

florin design sa...

Oj, så konstigt det känns att läsa att du rensar ogräs när vi har massor med snö kvar... Förstår att du vill vara ute när det är så härligt väder :-)

Majtjho sa...

Visst är det märkligt. Jag kan sakna den norrlänska vintern sen jag bodde i Umeå. Fast du bor lite längre upp. Men snön é mkt härlig.