Sidor

onsdag, mars 9

Pennförvaring


jag håller på att brodera med en del elever i skolan och det är ganska spridda skurar på vad de gör. Jag vill gärna att de blandar olika tekniker och gör något av sitt broderi. Har några som målar med akvarell och kompleterar med broderi, har sen en del som bara vill köra på korsstygn och vägrar lämna den trygga sortens broderi. För att mina elever ska få lite inspiration så fyller jag gärna min sal med stora och små projekt. Detta är ett pennskrin som jag har gjort, både lappteknik och broderi. Perfekt! Broderiet hittade jag hos Wild Olive som bjuder på många fina broderier.

Idag hittade jag en guldgruva på min skola. Har jobbat där i drygt ett år och det var inte förrän idag jag upptäckte en ny dörr. Där inne fanns 15st helt nya tryckramar (har nu totalt över 30st!!!), 7 bandvävstolar, 7 bildvävsramar och en del knyppeldynor. Helt galet roligt, jag blev så taggad att jag "tvingade" en kille i 8:an att börja på ett band. Både han och jag gillade resultatet!

2 kommentarer:

Nusse sa...

Åhhh underbar upptäckt!

Pyssellycka sa...

Vilken guldgruva! Härligt pennskrin med. Gillar broderiet!