Sidor

fredag, mars 25

Kuddar med tryck

Precis som rubriken lyder så är det två kuddfodral med ett tryck på. Jag har tidigare nämnt att jag hittade ett förråd på jobbet som innehöll en del tryckramar. De har nu fått ny väv och jag har gjort det första trycket. Det blev ett par kuddfodral till vårt sovrum. Jag är väldigt nöjd med både färgen och med blomtrycket.


Ni som trycker kanske kan svara på min fråga, varför glider emolutionen av vissa ramar. Kan det vara att väven är för fet? Att jag inte har fått väven riktigt ren eller är den inte riktigt torr innan jag belyser och sedan tvättar? Det är förstår ni så konstigt att det funkar toppen på ramen som denna och några andra så försvinner emolutionen. Inte så roligt. Men skam den som ger sig.

1 kommentar:

Hello sa...

Åh, vilket fint blomtryck! Så fräscht också.