Sidor

torsdag, januari 6

Mössa i pastell.

Det snöar idag väldigt mycket i Skåne, i alla fall där jag bor. Vad passar inte bättre än en ny virkad mössa och en stickad tub. Mössan är virkad i garnet jag fyndade på Tradera och halsduken är stickad i mohair från S o S, ingen vidare hit det där garnet, det var lite strävt. Men mitt pastelliga från tradera gillade jag väldigt mycket. Vet inte riktigt hur jag tänkte när jag började virka, men rätt som det var så var den på tok för stor. Gick inte så bra att reva upp i just det garnet så jag fick frilansa lite. Jag blev väldigt nöjd med min pösiga variant.


Jag har även stickat en sjal i pastellgarnet men den får ni se senare. Den håller på att torka.
Som ni märker har jag visat väldigt lite sömnad här på sista tiden och mycket stickat. Men jag har hamnat i en stickperiod. Har så många idéer om vad jag vill sy men inga tyger enligt mig själv. Enligt alla andra har jag för mycket tyg så det är därför jag har svårt att välja. Hmm, kanske stämmer det.

3 kommentarer:

K sa...

Man kan aldrig få för mycket tyg:)

Majtjho sa...

Det har du så rätt i.

Caroline kusin sa...

Så himla fin mössa! Avis ;)