Sidor

söndag, januari 9

Fåglar på topp.

Som många andra längtar jag till våren. I alla fall till lite sol. Men det verkar vara lite torrt på den fronten just nu. Så istället så får man själv hjälpa till och i detta fall med ett vårigt tyg. Som sagt så sydde jag igår, denna topp är en av två. Båda till mig själv och årets första sömnad. Jag har sytt en likadan under hösten men insåg att jag inte har visat er den. Det får jag ta att göra.


Tyget är från Stoff o Stil och mönstret är egentligen tänkt till trikå men fungerar bra till vävda också. Mönstret har jag köpt in till skolan så det är ett enkelt plagg att sy.

5 kommentarer:

Pyssellycka sa...

Den var jättefin, vad snyggt den satt på dig! Ja, nu börjar man längta efter lite sommarvärme...

Mirre Syr sa...

Vilken fin tunika och den funkade ju alldeles utmärkt i "fel" tyg :-)

//Mirre

Majtjho sa...

Tack så mycket.

Skrekk o Gru sa...

wow-for en nydelig tunika! Det stoffet er så nydelig:)

Åsa Tidqvist sa...

men åh vad fin!! jättesött tyg och modellen ser väldigt enkel och snygg ut. me like!