Sidor

tisdag, mars 27

Loppis - I love!

I helgen var det då både symässa och loppis. På symässan blev det som vanligt lite trikå från e-slöjd. Blir lite sommarplagg till barnen. Hittade även superfint ullgarn fårn en butik i Landskrona. Ska leta reda på deras sida till er. Superfina garnen. Deras ullgarn färgade dem själv. Blev väldigt nöjd. Håller på att sticka en mössa i ett av deras garn. Så symässan för min del var toppen.

Det som var lite bättre var loppiset i söndags. De hade verkligen ingen koll på priser, vilket var till stor glädje för mig. Fyndade ett gammalt Lundby hus till dottern för 50:- Kanon. Så nu håller vi på att renovera huset med lite färg och tapeter. Extremt kul, fick aldrig ett dockhus när jag var liten så det är lite mer kul för mig än för dottern. Visar bilder när allt är färdigt. På loppis fann jag även två mkt fina böcker för en 5:a st. Båda från 60-70-talet, en om dockkläder och en vi syr till barnen. Det är mest bara kul att ha en massa mönster. Använder dem nästan aldrig. Hittade även lite textilier för en billig peng. Åhhh, vad jag blev glad när jag kom ut därifån. Min man skakade bara på huvudet.

Det bästa var när vi samma dag var på 1-års kalas kom därifrån med en sopsäck proppad med tyger. Jippi!!! Massor av fina godbitar. Tack så mycket för den stora säcken.

Ska nu ut i vårvädret och gräva och klippa.

Inga kommentarer: