Sidor

lördag, februari 25

Vacker utan midja

På Malmö slott finns det just nu en fin liten visning som heter
"Mode utan midja".
Vi var och kikade på den nu i veckan. Kanske var det mest jag som
tyckte om den.


 Mitt examensarbete på gymnasiet skrev jag om just 20-talet.
Jag älskar verkligen kläderna, allt det glittriga och vackra.

BIldeerna är inte de bästa, tagna med mobilen
Vill man gå museet fast inte titta på kläder kan man alltid kolla in
"Kryddor från Rosengård".
Eller så kan man kolla in en Lego utställning på Sjöfartsmuseet.
Det gillade lillkillen.


2 kommentarer:

Helena sa...

Visst är den fin?!! Mina örhängen från 20-talet är med i utställningen. Jag jobbar ju på museet så jag har sett den några gånger vid det här laget;) Kul att du gör reklam för Malmö Museer...känner att trycket ökar på mig nu...haha!!

Majtjho sa...

Nej men så roligt. Jag tyckte den var alldeles underbar. Musiken om så fint spelades och alla de små titthålen lite här och där. Bra gjort.
Du kan vara glad som har ett sån fin arbetsplatss, där är vi ofta!