Sidor

söndag, januari 15

Möt unge råttis.



 Jag och dottern har tillbringat större av dagen ute i syrummet.
Jag skulle från början välja tyg till ett lapptäcke jag ska göra.
Men det slutade med att jag städade och rullade tyg och
dottern sydde.
En enorm mus/råtta blev det. Tyg är olika spillbitar från E-slöjd.
Hon har till och med virkat svansen.
Stolt dotter och stolt mamma.


 När jag höll på att dona bland mina tyger hittade jag tyger som jag
inte visste att jag hade. Ojdå sa jag och blev lite extra nöjd med att
jag städade.


 Mitt syrum är ett friliggande hus på tomten och det händer att jag släpar med mig
tyg in i huset och sitter här och syr.
Vilket leder till att mitt syrum ibland glöms bort av dammsugaren och att jag
bara går in och lägger saker på första bästa plats.
Så råttor fanns det en del.
Men vad gör man inte för kreativt kaos.


 Men nu är det ordning på de flesta tyger.

7 kommentarer:

Anna sa...

Jag såg dina bilder på tygerna och blir bara sååå avundsjuk! :)

Fangoria sa...

Kreativ tjej, och jättefin råttis! =) Och häääärliga tyger!

Olivia sa...

Wow vilken massa tyger du har. Härligt med ett eget rum/hus för symaskinen. Jag ser fram emot att min dotter och son blir så stora att vi kan skapa tillsammans.

hennihenni sa...

Det var ingen liten råttis! Fin :)

Majtjho sa...

Hon är verkligen kreativ döttra mi.

Jo, tygerna är underbara. En del är så fina att jag knappt vågar klippa i dem.

Åsa Tidqvist sa...

wow, vilken bamsing hon sydde! Kul när de vill pyssla i mammas fotspår ;)

Anonym sa...

Åh vad fint allting är och såååå duktig M är!!! Kram
J