Sidor

söndag, juli 17

Hålla ordning på saker och ting.


Jag har sett så många fina fodral på sista tiden hos olika bloggare. Har varit sugen
väldigt länge själv på att göra en.
Så det är alltid bra med lite inspiriation för att komma igång.



Mitt fodral är till mina strumpstickor och rundstickor.
Det fick även bli en ficka med blixtlås där lite smått kan vara.



Jag hittade tyget sist jag var på Stoff och Stil, en liten bit tänkt till ett kuddfodral först.
Jag kviltade framstycket med ett tunt vadd. Kantade med blått, men idag var ingen
bra kantbandsdag. Vet inte vad som hände med det blev fult och åter fult.
Så jag sicksackade runt om. Vet inte om det är kantbandet som var dåligt att sy med.
Jag brukar handla från Swelogent, de har mjuka och bra kantband. Detta var
inköpt på Stoff o Stil och väldigt hårt och inte alls följsamt.
Inte bra alls med andra ord.
Så Stoff o Stil är bra på en del saker men det där med sytråd och
kantband kan de inte. 

Inga kommentarer: