Sidor

söndag, februari 10

Kaka till kaffet???

Idag har jag och min familj varit på kakkalas. Eller rättare sagt på dop med tillhörande "kaffekak" fika. Det sistnämnda gillar jag lite mer. De som känner mig vet att jag älskar kakor, och idag var det verkligen sjukt många olika sorters kakor.



Jag har gjort lite nyttigare alternativ till oss som tänker på magen.

En av mina favorit kakor är wienerbröd i alla dess former. Gärna med choklad. När jag bodde hemma hos min mormor och morfar för många, många år sedan så brukade min mormor köpa wienerbröd till fikat. Då var jag inte så sugen på kakor, jag jobbade då på Pågens bageri och paketerade finskapinnar och havreflarn dagarna i ända. Hade även en doft av kakor hängade över mig mest hela tiden.

De hade dessvärre inte små fina bakelser på dopet, men vad gör det när man snabbt kan fixa ihop en hemma.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Fina kakor! Inga cockisar? ;)

Jag gillar kakfatet skarpt!

Puss!

Anonym sa...

Nej gumman min, men jag kan göra en till dig om du vill!!!

Puss.
/ Majtjho

Anonym sa...

Vad fina du har virkat. Jag har också gjort bakelser idag. Jag behöver bara mer vitt garn och brunt så skall jag göra chokladbollar och dammsugare också.

Rosa sa...

Kul med kakor. Jättesöta.

Ida sa...

Sweet!

Jes sa...

Vilka underbara bakverk :)

androidflickan sa...

Åh vad fina, vad kul att hitta en virkblogg. Verkar vara ganska ont om sådana :(

Lollisossa sa...

Vilka häftiga kakor och inte blir man tjock heller. I like...