Sidor

lördag, januari 27

Opal

Så kom då garnet äntligen, när man egentligen har som minst tid för stickning. Men så glad jag blev, hann bara slita upp påsen för att kunna känna på garnet innan vi skulle iväg igen. Ville bara hem för att slå klorna i sockgarnet. Mumma!






När vi väl kom hem efter tygjakten som inte ledde till något inköp, tog jag fram strupstickorna ur gömmat och började sakta men säkert sticka min första strumpa. Efter att ha stickat en stund kände jag att dethär kommer jag göra mkt av. Sticka strumpor. Så kul och fort gick det också. Sen var opalgarnet å mjukt och helt underbart att sticka i. Rekommenderas varmt.


Funderar att även anmäla mig till stickameras "vi byter pulsvärmare". Det hade varit lite småkul. Fanns innan att man kunde byta sockar, det var innan jag visste hur kul det var. Den sidan har hur mkt som helst att läsa. En hel hög med gratis mönster och länkar till trevliga bloggar som ilsefin och rosmys. Kan få massor av insperation av att leta bland bloggar och annat kul.


Ska nu sätta handen i saxen och klippa o trixa.

Inga kommentarer: