Sidor

tisdag, december 20

Grått är flott...

Det märks att sin lilla tjej börjar bli stor när allt man nästan gör är pinsamt.
Hon hade en kompis här på besök, jag satt och stickade och det var så
skämmigt.
Jag kan förstå om hon tyckte att jag hade varit pinsam om
jag dansade runt och sjöng, läs skråla.
Men att sitta och sticka???



Tur är ialla fall att än så länge vill hon ha det jag syr till henne,
om det inte är för barnsligt förstås. När hon fyllde år fick hon ett presentkort,
hon inhandlade en tunika som hon bor i. Ritade av tröjan och sydde en till.
Så nu kan hon bo i två tunikor. Sydde så hon fick ett par matchande tajts till.
Notera att allt ska gå i svart/grått nu för tiden.


1 kommentar:

Åsa Tidqvist sa...

ja det där minns man ju...när mamma var pinsam...! Tur att det går över! jag skäms (nästan...) inte alls över min mamma längre ;)