Sidor

söndag, februari 6

Brunt och lila

Jag har kommit in i en riktig stickperiod. Det är så roligt och avkopplande. Jag gillar Garnstudio, där finns många fina mönster att ladda ner gratis. Just denna bolero är därifrån.


När jag var hos tandläkaren förra veckan var jag förbi en fin garnbutik som ligger ett stenkast därifrån. Jag lovade mig själv att jag bara skulle in och kika. Men så blev det icke. Jag kom hem med några finfina nystan. Bland dom fanns lila nystan i alpacka. Boleron är stickad i alpacka och mohair. Jag hade det bruna mohair garnet sedan tidigare. Så man kan säga att jag bara behövde komplettera lite.



Mönstret var enkelt, bara att sticka som en lång halsduk och sy ihop. Tyvärr så ser man inte picotkanten så bra. Kanske beror det på att mitt mohairgarn jag hade hemma var lite i det tjockaste laget med det garn som de hade i beskrivningen. Men nöjd blev jag i alla fall.








4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh såååå fin! Du är så duktig! Jag måste lära mig
att sticka!!! : )
Kram J

Majtjho sa...

Tack snälla du, ser fram emot att få lära dig!

K sa...

Måste skriva ut mönstret. Jättesnygg:)

Majtjho sa...

K: Det tycker jag verkligen att du ska göra, du som kan sticka och allt