Sidor

måndag, augusti 9

Ny termin, nya tag.

Idag är jag jättetrött. Riktigt sliten. Jag har börjat jobba idag efter lite mer än 8 veckors ledighet. Det är alltid lika ångestladdat att börja jobba efter ett lov. Så nu vill jag mest bara ligga i soffan och slappa. Vi har en vecka med planering och dylikt innan eleverna börjar på måndag. Jag ska även gå på heltid. Suck! Jag låter inte så peppad på det men jag fick ett uruselt schema, har en lektion på måndagar som ligger jättesent. Men eftersom vi har arbetsförlagd tid så måste jag infinna mig på jobbet. Det hade varit ok om jag hade haft tillgång till min sal men den är tyvärr upptagen. Lite tråkigt. Sen har de även ändrat om så jag har 100minuters lektioner med 6-9 och enbart 50minuter med 4-5. Inte riktigt som jag hade önskat. Nog gnällt om det, det kommer att bli jättebra. Får bara ge det en liten tid.


Nu när vi målade om i dotterns rum så passade jag även på att göra klart den lilla prylhylla jag fyndade på loppis för JÄTTE länge sedan. Målade den vit, slet av bakstycket och häftade dit ett tyg istället. Blev skitsnyggt enligt mig själv. Passade väldigt bra ihop med hennes turkosa vägg.




2 kommentarer:

Miiaoo sa...

Jisses så fint det blev!
Har jobbat två dagar nu och jag har världens ångest, vet inte riktigt hur jag ska orka jobba i så mååånga år till pensionen( är 31).. Men jag vet att det bara är nu dom första dagarna det är såhär,. Sen går det av bara farten.. =o)

Pepp pepp!! Nu får vi hjälpa varandra att orka tror jag!! =o))

Majtjho sa...

Men visst är det så, alltid lika mycket ångest såhär precis i början. Vi får helt enkelt peppa varandra.