Sidor

söndag, maj 30

Annat än virkat.

Min virkade kofta är nu klar. Ska enbart fästa alla trådarna och hitta några knappar som passar till. Sen blir det en virkpaus, för jag har påbörjat ett stickarbete. Jag brukar inte sticka, är inte alls så bra på det. Men det ser ut att gå vägen. Det ska bli en kofta till lillkillen i lila och brunt.


Annars så hinns det med lite sömnad också, håller på med en klänning till mig själv. Den blir nog fin. Sen har vi ångesten som jag delar med så många andra lärare just nu. Betygen! Det är alltid lika jobbigt. Jag har efter 8 år som lärare fortfarande betygångest. Denna gång är det lite värre då jag bytte jobb efter sportlovet och har inte lärt känna eleverna så bra och vet inte riktigt vad de kan. Men än är de två veckor kvar innan de ska vara satta!

2 kommentarer:

maja sa...

håller verkligen med om att det är jobbigt att sätta betyg, man vill ju att varje elev ska få det betyg den förtjänar, våra betyg ska vara klara på tisdag phu

Majtjho sa...

Visst är det så, vilken tur att jag har lite mer tid på mig.