Sidor

söndag, oktober 25

Trist och grått.

När vädret är tråkigt och man verkligen inte vill gå ut och göra nytta i trädgården så går det perfekt att vandra ut i syrummet och knåpa ihop något snyggt. Det har jag gjort idag. Något till mig själv. Det blev en tunika i ett loppis tyg från K. Blev väldigt nöjd. Gillar tyget och färgerna. Mannen tyckte att den var sommrig. Han har noll koll på vad som är sommar eller inte.


Den är sydd av ett påslakan som hade den finfina bruna borden som en ram runt sig. Den använde jag så klart. Jag kommer göra flera men kanske blir det mer snurr i den då.



4 kommentarer:

Anonym sa...

För att citera en jag känner - " Sjukt snyggt!"
Underbart tyg!
// Jenny

Majtjho sa...

Du är för go du Jenny. Hoppas vi ses snart.

K sa...

Gillar när du syr saker till vuxna! Tunikan blev så fin!

Majtjho sa...

Tack så mkt K. Du är snäll du.